Ce tehnica folosim pentru fotografierea si filmarea evenimentelor?

Cand vine vorba de tehnica fotografica, se poate spune ca in vechiul proverb: “cate bordeie, atatea obiceiuri”. Fiecare fotograf are propriul stil in care-i place sa lucreze, acesta afectand bineinteles atat eficienta in lucru, cat si rezultatul final. Noua ne plac, in linii mari, imaginile iluminate corect, cu multa dinamica si culori vii (dar nu supra-saturate), dupa cum se poate vedea si in galerie. Tinem cont in principal de tonurile pielii, pentru ca un balans de alb luat gresit, nu poate decat sa distruga o imagine buna.

Aparate foto DSLR si Mirrorless Sony, cu senzor Full Frame (35mm). Obiective din gamele Sony, Sigma, Tamron, incepand de la unghi mare de cuprindere (wide si ultrawide), pana la unghi strans (tele), si le adaptam in functie de locatie rezultatul care se doreste. Toate obiectivele au lentile calitative si diafragma cu deschidere mare (F1.4, F1.8, F2.8), ceea ce permite captarea de imagini luminoase chiar si in lumina slaba, si bineinteles o buna separare a subiectului fata de fundal. Setarile aparatului le tinem tot timpul pe manual, atat la foto cat si la video (ISO, diafragma, viteza obturator), si le modificam in functie de conditiile de iluminare si de rezultatul dorit.

Lumina. Intotdeauna avem surse de lumina cu noi (blitz-uri, lampi video), dar ne folosim si de lumina naturala, in functie de imprejurari. Pentru exterior, folosim de obicei un blitz pentru lumina principala, pus pe trepied cu umbrela sau softbox, si inca unul sau doua lumini secundare, pentru a crea contur si a umple scena. La interior, blitz-ul cu lumina principala sta pe aparat, si folosim tehnica “bounce”, si alte cateva lumini secundare puse prin sala, in puncte cheie. Ne ferim de lumina directa! In cazul in care nu faci un film de groaza, lumina venita direct din directia aparatului nu ar trebui folosita. Vezi exemplele de mai jos.

Fotografierea se face in format RAW. Ce este formatul RAW? Pe scurt, este imaginea preluata direct de pe senzor, fara ca aceasta sa fie procesata mai intai de aparat, si apoi comprimata, pierzandu-se din claritate. Avantajele majore ar fi ca ofera o flexibilitate mult mai mare la procesare, se pot recupera foarte multe detalii din umbre si permite manipularea culorilor fara pierdere de calitate.

Pe partea de video, din nou, evitam iluminarea directa a subiectului. Nu putem lampa pe aparatul video, ci lampile vor fi imprastiate prin incapere, pentru a se obtine o iluminare mult mai buna. Ca si profil de culoare folosim “neutral” atunci cand filmam, pentru a capta mai mult detaliu, si a ne permite o flexibilitate mai mare in manipularea culorilor la procesare.

In continuare, va invitam sa vizionati atat galeria foto, cat si galeria video.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *